Naše služby

Snažíme se vám poskytnout maximální péči v oblasti fyzioterapie v příjemném prostředí, kam se budete vždy těšit.

Individuální všeobecná fyzioterapie včetně komplexního vyšetření

Komplexní vyšetření pohybového aparátu je stěžejní pro nastavení správného postupu terapie. Proto si Vás v rámci první návštěvy "prohlédneme od hlavy až k patě" a odebereme si důkladnou anamnézu. Podrobně rozebereme Váš problém, budeme hledat příčiny jeho vzniku. Probereme Vaše pohybové návyky a stereotypy, budeme pátrat po svalových dysbalancích.

Pokud máte lékařské zprávy či vyšetření, vemte je prosím s sebou, pomohou lépe nastavit ideální terapii.

Vyšetření a fyzioterapii lze provést i preventivně, pokud Vás např. při sportu občas někde "zabolí", ale trvale nejsou zatím žádné potíže. Včasným návrhem odstranění "slabých článků" těla či odhalení nesprávné svalové souhry lze preventivně zabránit budoucímu poškození.

Při samotné terapii vždy vycházíme ze znalostí moderních fyzioterapeutických metod na neurofyziologickém podkladě (DNS, PNF), využíváme měkké a mobilizační techniky, pokud klient souhlasí, tak také prvky z jógy.

.

Gynekologická fyzioterapie

Gynekologická fyzioterapie je v poslední době na vzestupu, otevírají a řeší se témata, která byla dříve tabu a žen se s nimi zbytečně v tichosti trápily samy. Buď z důvodu nedostatku informací nebo poskytnutí zastaralých informací, často tak invazivního typu, jako je odstranění dělohy apod. Tato oblast fyzioterapie pracuje převážně s pánevním dnem, oblastí pánve celkově, ale jelikož v těle je všechno provázáno, je nutno se na ženu dívat komplexním pohledem. V gynekologické fyzioterapii platí mnohem více než jinde vliv dalších faktorů jako je vliv psychiky, stravy, životního prostředí a životního stylu celkově. Fyzioterapie a pohyb je jen jedním dílkem z celkové skládačky.
V praxi se zabývám těmito oblastmi:

• podpora plodnosti, příprava na těhotenství, potíže s otěhotněním, podpora v průběhu cyklu IVF
  • poruchy cyklu, hormonální nerovnováha, bolestivá menstruace, dysfunkce pánevního dna, "odpojení" se od pánevního dna
  • nespecifické bolesti pánve a břicha
  • stavy po gynekologických zákrocích a laparoskopiích
  • péče v těhotenství, po porodu (vaginálním i císařském řezu, včetně péči o jizvu), práce s diastázou

Terapie metodou Mojžíšové

Terapie metodou Mojžíšové je metoda uznaná MZČR, zaměřená především na podporu plodnosti jako pomocník u žen, které si přejí miminko, ale s velkou úspěšností se využívá také pro léčbu poruch pánevního dna (bolestivá menstruace, bolestivý pohlavní styk, močová inkontinence, migrenózní bolesti hlavy aj.).

Osvědčilo se mi kombinovat ji s manuálním ošetřením viscerální terapií, která pracuje jemnou technikou přímo s ošetřením orgánů přes dutinu břišní.

Terapie vyžaduje svůj specifický postup objednání a odvíjí se i od typu potíží s kterými se potýkáte. Postup terapie se plánuje vždy individuálně, je potřeba projít úvodní dvouhodinovou terapií, kde budete důkladně vyšetřena a probereme možnosti fyzioterapie přímo pro Vás. Na první návstěvu nevadí pokud máte zrovna menstruaci. Pokud máte za sebou lékařská vyšetření, vemte si prosím dokumentaci s sebou, je vhodné mít také doporučení k fyzioterapii od ošetřujícího gynekologa, není ale podmínkou.

Fyzioterapie v těhotenství a po porodu

Období těhotenství i po porodu nemusí být vždy spojeno s bolestí a dyskomfortem, tato období se dají i užít. Někdy stačí jedna návštěva pro zajištění úlevy, někdy je jich potřeba více, vždy záleží na typu a rozsahu Vašich potíží. V ideálním případě je přijít již na začátku těhotenství, mnoho potíží se pak nemusí vůbec projevit. V terapii využívám aktivních prvků vycházejících z přirozených pohybů, pracuji s rebozem, podvazovacími šátky, dle potřeby využívám jemných manuálních technik.

V těhotenství se zaměříme na

• úlevu od bolestí pohybového aparátu (zejména v oblasti zad, pánve a kyčlí)
  • individuální doporučení vhodného pohybu a cviků dle trimestrů
  • podpora funkce nožní klenby
  • režimová opatření v těhotenství
  • příprava na porod
  • ošetření pánevního dna dle Mojžíšové, pokud je potřeba

Po porodu se zaměříme na

• úleva od bolesti pohybového aparátu
  • znovuobnovení funkce svalů pánevního dna
  • správná aktivace funkce břišních svalů včetně zmenšení rozestupu (diastázy)
  • doporučení vhodných cviků a režimových opatřeních v poporodním období
  • bezpečný návrat k pohybovým aktivitám před těhotenstvím
  • péče o jizvu po SC

Pooperační a poúrazová fyzioterapie

Každé tělo je jiné a jinak se regeneruje po každé operaci či úrazu. Někdy je potřeba dát mu více času a pracovat o něco déle či intenzivněji než co Vám umožní poukaz od lékaře na rehabilitaci placenou pojišťovnou. Pracujeme především s klienty po břišních operacích, gynekologických zákrocích, laparoskopiích. V rámci ortopedicko/traumatologické problematiky máme klienty po sportovních úrazech, přetížení, se záněty šlach (epikondylitidy, skokanské kolena aj.), po artroskopiích (především oblast kolenního kloubu, ale také ostatních kloubů).

• maximální péče pro návrat do původního stavu organismu, pomoc s návratem ke sportu
  • úprava vhodných pohybových stereotypů a doporučení režimových opatření
  • úprava svalových dysbalancí
  • práce s jizvou
  • viscerální terapie, která je vhodná po břišních a gynekologických zákrocích může pomoci zamezit tvorbě srůstů a napomáhá celkové regeneraci tkání

Sportovní fyzioterapie

Ve vrcholovém i amatérském sportu je vždy tlak na výkon a dosažení co nejlepších výsledků. To však někdy vede k jednostrannému zatěžování či přetěžování organismu sportovce, což může časem vyústit ke zranění. Proto je tak důležitá zejména sportovní prevence a vhodná kompenzace. díky úpravě drobných dysbalancí a úpravě pohybových stereotypů mohou dosáhnout lepších výkonů. Umíme pomoci s úrazem i případnou před- / pooperační rehabilitací.

Sama se věnuji sportu, a proto si sportovců vážím pro jejich vytrvalost a práci, kterou denně vykonávají. Díky úpravě drobných dysbalancí a lepší stabilizaci dosahují lepší a zasloužené výsledky.

Pracujeme i s dětskými sportovci a to především s využitím prvků z metody DNS, sensomotoriky a jógy.

Nejčastěji se potkáváme s běžci, tenisty, volejbalisty, cyklisty, hokejisty a fotbalisty, umíme ale pracovat také s ostatními typy sportů.

Jóga

Jóga je nadčasový systém propující dechové techniky, fyzickou praxi a relaxaci. Pomáhá s mnoha fyzickými potížemi, především je ale výborný prostředek jak rozpohybovat páteř, zbavit se některých bolestí a jak se naučit předcházet mnoha potížím. V dnešním hektickém světě je krásné, se občas zastavit praxí na podložce.

Nabízím jednorázové lekce s úpravou techniky jednotlivých asán, lze pracovat i systematicky, pokud s jógou začínáte a chcete ji dělat správně nebo pokud máte nějaký cíl, kam Vaši praxi směřujete. Neváhajte se mi ozvat s Vašim přáním!

Rychlá rezervace termínu